Vad är PGC?

Pargas Gaming Community rf (PGC) är en ideell ungdomsförening som arrangerar e-sport- och LAN-evenemang samt andra former av IT- och datorspelsrelaterade fritidsaktiviteter. Föreningen är baserad i Pargas stad, men mycket av verksamheten sker idag även på andra orter eller online. Föreningens språk är svenska.

Föreningen är grundad 2014 och den har idag cirka 120 personmedlemmar. PGC har inga anställda och alla uppgifter i föreningen utförs på frivillig basis, utan betalning. Medlemskap krävs inte för att delta i föreningens verksamhet.

PGC är medlem i den finlandssvenska ungdomsföreningsrörelsen genom Åbolands Ungdomsförbund ÅUF rf och i den finska e-sportrörelsen genom Finska e-sportförbundet SEUL ry.

Kontaktuppgifter

PGC:s styrelse nĂĄs per e-post pĂĄ adressen info@pgc.fi.

Social media

Följ gärna våra profiler på Facebook, på Instagram och på Twitter för att se vad vi har på gång.

Chatt

Joina PGC:s Discord för att diskutera med både styrelsen och andra föreningsmedlemmar.

Telefon

Styrelsens ordförande Tony Karlsson nås per telefon (eller SMS) på nummer 050 375 3576.

Fysisk post till föreningen kan skickas till ordförande på följande adress:

Pargas Gaming Community rf
c/o Tony Karlsson
Prästgårdsvägen 1 bst. 16
21600 PARGAS

Fakturering

Fakturor riktade till föreningen skickas helst per e-post till adressen ekonomi@pgc.fi. Vid behov kan pappersfakturor skickas till föreningens officiella postadress (se ovan).

Bankförbindelse

Medlemsavgifter och andra inbetalningar till PGC kan göras till föreningens bankkonto, IBAN: FI34 6601 0010 1464 21. Kontot finns i Ålandsbanken Abp (BIC: AABAFI22).